Social Media and Non-profits

Invatamantul special in romania

Posted on: 31 March 2009

Daca as realiza o analiza aprofundata a invatamantului special romanesc comparativ cu realizarile si tendintele manifestate in tarile Uniunii Europene, as constata ca este nevoie de operfectionare a educatiei speciale autohtone, pe mai multe directii:

– necasitatea organizarii unor forme de educatie integrata in tara noastra, in acord cu recomandarile din domeniu: Conferinta UNESCO-Educatie pentru toti, Jomtien-1990, Recomandarile Consiliului Europei R-92, Regulile standard privind egalizarea sanselor persoanelor cu handicap –ONU – 1993si Declaratia de la Salamanca si Directiile de actiune in domeniul educatiei speciale, adoptate la Conferinta mondiala asupra educatiei speciale „Acces si calitate” – Salamanca, Spania, 1994;

– obligativitatea respectarii principiului egalitatii sanselor, aceasta insemnand liberul acces lainvatamantul general si profesional pentru elevii handicapati alaturi de colegii lor normali;

– elaborarea unor modele autohtone de integrare pentru respectarea reglementarilor din proiectul legii invatamantului (devenit ulterior Legea Invatamantului Nr. 84/1995, cap.6) cu privire la organizarea unor forme alternative de educatie integrata in invatamantul public;

– diminuarea numarului de copii cu cerinte speciale aflati in institutiile de ocrotire si crestereaproportionala a celor integrati in comunitate;

– sprijinirea programelor pilot pentru educatie integrata aflate in derulare in diverse orase din tara, precum si a celor care vor fi organizate in viitor;

– accelerarea pregatirii studentilor si persoanelor din domeniul educatiei integrate pentru a se putea suplini lipsa personalului de specialitate din prezent;

– realizarea unui parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, UNICEF, UNESCO si ONG-uri, in vederea elaborarii unei strategii nationale pentru integrare, element esential al reformei sistemului de invatamant contemporan.

http://www.calificativ.ro/INVATAMANT_SPECIAL_PENTRU_ELEVII_HIPOACUZICI-a15849.html

Cred ca originala si eficienta in recuperarea persoanelor cu nevoi speciale este terapia prin muzica, arta, miscare si joaca atat pentru copii cat si pentru adultii din institutii. Sesiunile practice de terapie prin arta combinata au scopul dezvoltarii potentialului creator, al abilitatilor personale si sociale ale beneficiarilor, cu accent deosebit pe promovarea libertatii de expresie, a increderii in sine si in ceilalti, a comunicarii verbale si non-verbale, a independentei ca individ in context social. Esentiale sunt in acest context imbunatatirea calitatii vietii copiilor si adultilor, sprijinirea schimbarii de atitudine fata de persoanele cu disabilitati, incurajarea dezvoltarii potentialului creator, a abilitatilor personale si sociale ale beneficiarilor, crearea mediului necesar manifestarii libertatii de expresie, independentei personale sidemnitatii pentru toate persoanele cu disabilitati, facilitarea dialogului intre autoritatile in domeniu, institutii si organizatii neguvernamentale in scopul de a produce schimbari benefice adultilor si copiilor institutionalizati.

http://www.psihologie.ro/index.php/200903261747/Creativitate-si-inovatie-in-invatamantul-special-diferiti-dar-egali.html

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: