Social Media and Non-profits

IP Targeting – Targetarea tinerilor timisoreni cu varsta de peste 14 ani

Posted on: 17 March 2009

IP Targeting este una din tehnologiile folosite de Google, MSN si Yahoo pentru a oferi rezultatele cu caracter local pentru diferite cautari.

Acest concept de IP Targeting este des neinteles. Are atat avantaje cat si dezavantaje, totusi inainte sa le putem discuta, trebuie sa vedem cum functioneaza tehnologia din spatele conceptului.

Primirea adreselor IP (primirea adreselor pe internet)

Oricand te loghezi pe internet, calculatorul tau primeste o adresa IP de la ISP (providerul tau de internet). In linii mari aceasta este adresa calculatorului tau pe web. Totusi, deoarece adresa iti este pusa de isp, adresa are o legatura cu ispul.

Majoritatea motoarelor de cautare (si multi alti) mapeaza aceste adrese IP in locatii fizice. Deoarece exista o locatie fizica asociata calculatorului tau, pot fi oferite reclame in functie de tara sau orasul in care te afli.

Propun sa folosesc acest concept de IP Targeting pentru a extrage traficul venit din timisoara. Acestea sunt persoanele care ne intereseaza in vederea popularizarii concursului. Intr-adevar as putea sa ma adresez doar acestor oameni si voi demonstra mai jos cum anume se face acest lucru practic vorbind, dar vreau sa mentionez ca in acelasi timp o sa promovez ideea din spatele organizatiei “Pentru Voi” nu doar celor din timisoara ci intregi lumi.

Implementarea conceptului de IP Targeting in vedere popularizarii concursului

In vederea implementarii vom avea nevoie de o lista cu clasele de ip asociate tarii Romania si separat o lista cu clasele ip asociate orasului Timisoara.

Pentru determinarea tarii voi descarca baza de date geoip de la adresa
http://geolite.maxmind.com/download/geoip/database/GeoIPCountryCSV.zip

Din aceasta baza de date se extrag doar clasele de ip asociate romaniei. Separat voi avea intr-o alta baza de date adresele IP asociate orasului timisoara. Imi propun sa parcurg urmatorii pasi:

Persoanelor din timisoara le voi oferi banere si/sau polluri cu stransa legatura cu concursul. Daca voi folosi metoda polului acesta va avea un caracter atractiv si una din intrebari va fi legata de varsta. Astfel voi reusi sa separ complet traficul si sa targetez exact publicul dorit.

Vizitatorilor din Romania si nu din Timisoara le voi oferi un baner mare intrebandu-i daca sunt sau au rude in timisoara. Apoi vor fi adusi pe acelasi drum ca cei din Timisoara. Implementarea acestor verificari se va face in code php in urma interogarii bazei de date in legatura cu adresa IP a vizitatorului.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: