Social Media and Non-profits

Social Media – o introducere

Posted on: 10 March 2009

Definitie

Seria Internet Social Media este un termen global utilizat pentru definirea unor activităţi diverse, care integrează tehnologie, interacţiune socială şi creaţie prin cuvinte (text), imagini, audio şi video.
Continuare...

Cat de mare este acest fenomen?

Pentru a va putea face o idee legata de cat de raspandit este Social Media, cititi numerele de mai jos.

Mai mult de 110 Milioane de bloguri sunt urmarite prin Technorati
Sunt vizionate online nu mai putin de 100 Milioane de filme (pe siteuri de tip video sharing, ex YouTube)
Mai mult de 175 Milioane de utilizatori activi in reteaua sociala FaceBook

Formele pe care le imbraca Social Media

  • Retelele sociale

    Aceste siteuri permit persoanelor sa-si creeze propria pagina personala pentru ca mai apoi sa poate oferii informatii si sa poata comunica cu aproape oricine din acea retea sociala.

    Organizatiile non-profit pot folosi aceste retele sociale pentru a-si crea profilul organizatiei. Astfel apare conceptul de expunere online. Pot fi gasiti prin intermediul profilelor de pe aceste retele sociale si se pot face auziti foarte usor trimitand sau postand mesaje in cadrul acestor retele sociale.

  • Bloguri

    Aceste siteuri permit oricui sa-si creeze o pagina asemenea unui jurnal online. Se pot adauga sau modifica informatii care mai apoi pot fi catalogate in arhive si/sau categorii. De obicei cele mai noi intrari apar primele la vizualizarea blogurilor.

    Datorita caracterului unui blog acestea pot fi citite folosindu-se asa numitele feeduri. Acestea permit accesul rapid la informatia noua din blog si cu ajutorul unor aplicatii putem fi notificati direct pe mail de cele mai noi intrari in orice blog pe care il urmarim.

    ONP-urile pot sa-si creeze un blog si sa-si promoveze feedul in vederea obtinerii a cat mai multor abonati. Astfel expunerea acestei organizatii creste. Un mesaj poate fi citit de mult mai multa lume.

  • WIKI

    Sunt acele siteuri ce permit oamenilor sa adauge si sa editeze continut, rezultatul final fiind o baza de date sau un mare document editat de intreaga comunitate. Cel mai bine cunoscut Wiki este Wikipedia.
    Pagina ce descrie pana la cel mai mic detaliu tot ce sta in spatele Organizatiilor non-profit.

  • Podcasturi

    Fisierele video si audio care sunt oferite abonatilor prin servicii precum Apple iTunes.

  • Forumuri

    Comunitati online in cadrul carora se rezolva diverse probleme si se discuta pe seama a diverselor subiecte ce sunt permise in cadrul forumului. Forumul a aparut inainte notiunii de Social Media. Este de la sine inteles cum ar putea beneficia orice persoana si/sau organizatie si cum ar putea fi folosit un forum ca un canal de discutii.

  • Comunitatiile ce ofera continut

    Sunt acele comunitati care organizeaza si impart cu lumea informatii de diverse tipuri. Cele mai populare comunitati de acest fel tind sa se formeze in jurul continutului multimedia (poze – Flickr, filme – Youtube, Metacafe)

    Considerand natura comerciala a internetului nu o sa ne mire sa vedem aceste siteuri pline de materiale si spoturi publicitare. Oricine se poate face auzit si exista asa numitele videouri, poze, articole cu caracter viral care pot ajunge sa fie vazute sau citite de zeci de milioane de oameni. Pentru a promova imaginea organizatiei non-profit “Pentru Voi” am decis sa creez propriul blog: Informatii si resurse despre autism, acesta avand si o versiune in limba engleza la adresa: About Autism.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: